One thought to “Interview Adformatie”

  1. Dag meneer Ter Heyne,

    Mijn naam is Marijn de Wit, en ik ben scenarioschrijver en filosoof. Voor het Rotterdamse onderzoeksinstituut DRIFT (Dutch Research Institute for Transitions) doe ik tijdelijk onderzoek naar reclame en marketing, en de invloed ervan op een wereld die in transitie is.

    Toen ik uw boek onder ogen kreeg van een kennis, maakte ik zowaar een sprongetje: een andere filosoof die zich met reclame bezighoudt – dat hoor je niet vaak. Voor mijn onderzoek ben ik veel aan het lezen en mensen aan het interviewen. Onder de interviewees zitten Ramsi Woodcock, Amerikaans hoogleraar recht die over reclame schrijft, Marleen Sticker van Stichting de Waag, theatermakers, filmmakers, en filosofen.

    Mijn onderzoek heeft een filosofische (fenomenologisch/ethische) kant, en een juridische; naast het filosofische deel – dat probeert te duiden wat reclame doet in een wereld die probeert te veranderen, de invloed van reclame op ons zelfbeeld – ben ik voorzichtig aan het onderzoeken in hoeverre er grond bestaat om reclame en markten uit de levens van burgers terug te dringen via de weg van de wet.
    Om mijn vocabulaire te verrijken, en omdat u waarschijnlijk enigszins gelijkgestemde bent, vroeg ik mij af of ik u binnenkort zou mogen interviewen.

    Ik zal ook proberen om u via Linkedin te bereiken, dus u krijgt dit bericht misschien twee maal.

    In de hoop van u te horen, en met vriendelijke groet,

    Marijn de Wit

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *